torsdag 14. april 2011

Leire oppgave


                                 
I denne perioden skal jeg jobbe med en leire oppgave på skolen. Jeg skal lage en bruksgjenstand som skulle få et skulpturelt utfall, det skal være minimum tre skulpturer av samme objekt.

Jeg begynte først og skisse litt og kom fram til at jeg har lyst til å bruke leppestift som objekt. Tanken er at jeg lager først en leppestift som deretter begynner og smelte, og til slutt har veltet og rent utover.

Før jeg kunne begynne måtte jeg gjøre noen  øvnings oppgaver.

 Her skulle jeg forme ut i fra en  massiv form.

Her har jeg modelert frem en liten bolle ut i fra leire klumpen.

 Den andre øvnings oppgaven var pølse teknikk. Pølse teknikk  ruller jeg ut pølser i leire og bygger i høyden
 
For å få festet pølsenesammen tar jeg først på slikker under hver pølse, som sement. Deretter drar jeg leiren sammen med et leireredskap som sett på bilde.

 Når jeg har klart å gjevne ut pølsene begynte jeg å glatte ut ugjevne overflater med fuktig hånd.

Her er to av skålene jeg har laget i prøve prosessen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar