mandag 9. mai 2011

Gips støping.

Når øvnings oppgavene var gjort kunne jeg begynne på hoved oppgaven.
For å få den rett formen til leppestiftene, valgte jeg å støpe formen av et stearinlys som jeg fant hjemme.

 Først måtte jeg finne en boks som jeg kunne støpe i.

 Deretter dekket jeg boksen med terakotta leire for å kunne støpe den ene halvdelen av formen.

La lyset på midten, og la på leire slik at halve delen av lyset var dekket.
For at formen ikke skulle sette seg fast sprayet jeg den med med bakefett og helte flytende gips over.

 Etter en til to timer var gipsen stivnet og da kunne jeg ta av leiren.

 Her har jeg tatt av leiren og smørt denne siden inn med fett for å støpe den siste siden av formen.

 Så helte jeg på gips igjen  og lot den tørke. Når den var ferdig hadde jeg litt problemer med å få delt formene,  jeg la de i vann i ca 20 minutter og da fikk jeg delt dem.
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar